
بازگشت پیکان جدید به ایران خودرو/عکس
در شرایطی که حدود 9 سال از حذف پیکان می گذرد، گویا ایران خودرویی ها قصد بازگرداندن آن را به بازارا، با شکل و شمایلی جدید داشته اند، اما فعلا موفق به این کار نشده اند.
به گزارش صنعت نویس مسوولان ایران خودرو البته چند سال قبل از حذف پیکان و تحت پروژه ای به نام «X11»، قصد تغییر این محصول محبوب ایرانی ها در دهه های قبل را داشته اند اما بنا به دلایلی، پروژه موردنظر به سرانجام نرسیده و متوقف می شود.
با این حال، پروژه پیکان جدید پس از ازسرگیری، سرانجام در سال 85 به نتیجه میرسد و حتی علیرضا طهماسبی وزیر صنایع وقت دولت نهم نیز موافقت و حمایت خود را از آن اعلام میکند. بدون تردید برگ برنده ایرانخودروییها در پروژه پیکان جدید، قیمت آن بود، چه آنکه این خودرو قرار بود قیمتی بین هشت تا 14 میلیون تومان داشته باشد.
آن طور که یکی از مسوولان ارشد ایرانخودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت نویس، روایت می کند، با وجود آنکه طهماسبی وزیر وقت صنایع نیز از پروژه پیکان جدید حمایت به عمل میآورد، اما این محصول در نهایت موفق به دریافت مجوز ورود به خط تولید ایرانخودرو نمی شود..
این مقام ارشد، دلیل ناکام ماندن پروژه موردنظر را مخالفت علی اکبر محرابیان، دیگر وزیر صنایع دولت نهم با تولید پیکان جدید، عنوان کرده و تاکید میکند:پس از آنکه محرابیان جای طهماسبی را در وزارت صنایع دولت نهم گرفت، پروژه پیکان جدید را نزد وی بردیم تا مجوز تولید آن را بگیریم، اما محرابیان از آینده پروژه اظهار نگرانی و اجازه تولید را صادر نکرد.
به گفته وی، نگرانی محرابیان از این بوده که پروژه موردنظر به اصطلاح نگیرد و مشتریان از پیکان جدید استقبال نکنند و شکستی سخت در کارنامه وزارت صنعت و خودروسازی ایران ثبت شود.
هر چه هست، فعلا که هیچ خبری از تولید و عرضه پیکان جدید به گوش نمیرسد و باید دید این شرکت می تواند در آینده به واسطه عرضه پیکانی ارزان، بازارش را از رکود نجات دهد.
