سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۶۴۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

شوک اختلاس ۳ میلیارد دلاری شستا در دولت رییسی به بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اموال تأمین اجتماعی متعلق به صاحبان اصلی آن و کارگران و بازنشستگان است و براساس ابلاغیه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی رهبری، در مورد اموالی که متعلق به مردم است باید رعایت امانت‌داری صورت گیرد.
روزنو :

شوک اختلاس ۳ میلیارد دلاری شستا در دولت رییسی به بازنشستگان

حسن صادقی در نشست جمعی از اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: اموال تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگی است. جامعه کارگری شاغل و بازنشسته کشور باید به تأسی از مفهوم نامگذاری هفته وحدت، انسجام و وحدت خود را تقویت کند تا مانع از تضییع حق و حقوق خود و اموال تأمین اجتماعی شود. 

صادقی گفت: تأمین اجتماعی یک صندوق غیردولتی است و بودجه دولتی ندارد. اموال تأمین اجتماعی متعلق به افرادی است که در آن بیمه‌پردازی می‌کنند پس می‌توان نتیجه گرفت تعرض به اموال تأمین اجتماعی که متعلق به کارگران و بازنشستگان است، تعرض به حق‌الناس و خلاف ابلاغیه رهبری است. حال سوال ما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که به چه دلیل باید هر چند وقت یک بار فریاد اعتراض بازنشستگان را بلند کنند؟ 

وی افزود: چرا عملکرد مسئولان اجرایی به گونه‌ای است که حتماً باید به میدان بیاییم؟ مگر دوران بازنشستگی دوران استراحت و آرامش نیست؟ آقای میدری! خبر تخلف میلیاردی شستا جامعه کارگری و بازنشستگی کشور را در شوک فرو برده است. اکنون فریاد می‌کنیم که به داد سرمایه ما بازنشستگان برسید.

صادقی ادامه داد: سرپرست شستا که بعد از حدود یک سال همچنان صلاحیت فردی خود را کسب نکرده تا مدیرعامل قانونی شود، در انتهای دوران ریاست جمهوری رئیسی توافقنامه‌ای را امضا کرده که به گفته شستا، حدود ۳ میلیارد دلار است! سوال اینکه این توافقنامه با چه مجوزی بوده و آیا نهادهای تصمیم‌گیرنده سازمان همچون هیأت امنا و هیأت مدیره موافقت کرده‌اند؟ در یکی از روزنامه‌‌ها به صراحت به مخالفت کتبی و رسمی تأمین اجتماعی اشاره شده یعنی مالک ۹۰درصد شستا با این معامله مخالفت کرده اما نماینده حقیقی مالک که همچنان سرپرست است، خودسرانه این کار را  انجام داده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: از میدری می‌خواهیم در این موضوع مداخله کند چون ابهامات زیادی در این موضوع وجود دارد. آیا واقعاً صرفاً توافقنامه بوده و رقمی حدود یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده و تامین اجتماعی به دلایل کارشناسی مخالف این خرید بوده؟ آیا این معامله که ظاهراً در سامانه بورس نیز افشا شده به نفع بازنشستگان است؟ از شما درخواست رسیدگی فوری به این موضوع بسیار مهم و حیاتی را داریم. صادقی در پایان گفت: متذکر می‌شویم که در صورت تعرض به اموال تأمین اجتماعی، آستانه تحمل این قشر زحمتکش به مرز هشدار خواهد رسید چون ناگزیزیم از اموال خود دفاع کنیم. انصاف نیست کارگران شاغل و بازنشسته که نیمی از عمر خود را بدون هیچ توقعی در راه تولید و خدمت به کشور سپری کرده‌اند، کف خیابان‌ها به دنبال دفاع از اموال خود و حفظ حق و حقوق طبیعی خود باشند.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز