سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

وام ازدواج به جایی حوالی بن‌بست رسید!

واکنش‌ها به شبانه‌روزی شدن ثبت‌نام متقاضیان با ملاحت طبع خاص ایرانی‌ها همراه شد. کاربری نوشته: ممنون امیدوارم ثبت‌نام ۲۴ ساعته کمک حال مردم باشه، اما کاش فکری هم به حال قسمت تاخیر چندماهه پرداخت وام ازدواج کنید
روزنو :

فرارو: جلسه رئیس‌کل بانک مرکزی با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در فضا و اتمسفری مانند جلسات معمول دولتی برگزار شد. شرکت‌کنندگان دور هم نشسته‌اند، چای و شیرینی و میوه صرف کرده‌اند و با همه وجود امیدوارند خروجی جلسه مشکل صف وام ازدواج را حل کند.

وام ازدواج به جایی حوالی بن‌بست رسید!

قانون جدید وام ازدواج؛ سورپرایز یا سوءبرداشت از پیشنهاد همتی

اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به هفت بانک برای تسریع پرداخت وام ازدواج مهمترین تصمیم جلسه بود آن هم در شرایطی که دیوان محاسبات همین چند وقت پیش اعلام کرد ۳۵۴ هزار نفر منتظر وام ازدواج هستند. اگر فرض کنیم به همه متقاضیان نفری ۳۰۰ میلیون وام تعلق بگیرد، اعتبار جدید وام ازدواج، نهایتا پاسخگویی نیاز ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار متقاضی خواهد بود. جلسه یکی دو خروجی دیگر هم داشته که آن‌ها هم چندان امیدوارکننده نیستند.

مشکلات سامانه ثبت‌نام وام ازدواج و تلاش برای رفع آن‌ها

ثبت‌نام وام ازدواج، آنلاین انجام می‌شود. متقاضیان به سامانه وارد می‌شوند، فرم‌هایی را پر می‌کنند و مدارک موردنیاز را در موعد مقرر، وقتی نوبتشان اعلام شد با خود به بانک می‌برند. ثبت‌نام آنلاین وام ازدواج به طور طبیعی باید شبانه‌روزی باشد اما...

سامانه وام ازدواج در مدت اخیر که صف طولانی شده و منابع کاهش پیدا کرده، زیاد به مشکل برخورد می‌کند. مراجعه‌کنندگان می‌گویند سیستم به بهانه‌های مختلف اجازه تکمیل ثبت‌نام را نمی‌دهد؛ گاهی عبارت در استان شما هیچ بانکی اعتبار ندارد به نمایش درمی‌آید و در بعضی مواقع باید مجدد تلاش کرد. تأخیر در ارسال کد شش‌رقمی و مورد اعصاب‌خردکن کد کپچا، اسباب نارضایتی کاربران سامانه وام ازدواج را فراهم می‌کند. در جلسه با کمیسیون اصل ۹۰، ظاهرا مشخص شده سامانه در ساعاتی مختل می‌شود تا جلوی ثبت‌نام متقاضیان جدید و افزایش صف انتظار را بگیرند.

خبر شبانه‌روزی شدن ثبت‌نام در سامانه پرداخت وام ازدواج از اینجا آب می‌خورد. واکنش‌ها به این خبر با ملاحت طبع خاص ایرانی‌ها همراه شد. کاربری نوشته: ممنون! امیدوارم ثبت‌نام ۲۴ ساعته کمک حال مردم باشه، اما کاش فکری هم به حال قسمت تاخیر چندماهه پرداخت وام ازدواج کنید.

مسئولان بانک مرکزی به نمایندگان مجلس قول داده‌اند اختلال سامانه ثبت‌نام وام ازدواج را برطرف کنند و از آن طرف کمک کنند طول صف انتظار کم شود. تدابیر جدیدی برای این کار پیش‌بینی کرده‌اند. ثبت‌نام متقاضی وام ازدواج علاوه بر مراحل قبلی مثل دریافت مشخصات متقاضی و انجام استعلام‌های لازم از سامانه‌های شاهکار و ثبت‌احوال، از حالا به بعد شامل انتخاب یک بانک عامل ذخیره خواهد شد. به‌این‌ترتیب متقاضی در فهرست ذخیره بانک دیگری قرار می‌گیرد تا در صورت مهیا نبودن شرایط در بانک اول، شانس دریافت وام ازدواج در بانک دیگر را داشته باشد.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز