سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۴۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

واقعیت تلخ برای استقلالی‌ها درباره روزبه چشمی

باشگاه استقلال برای حذف کارت قرمز روزبه چشمی یک اعتراض و درخواست غیرقانونی داشته و خواستار حذف کارت این بازیکن شده است.
روزنو :

فرهیختگان: باشگاه استقلال برای حذف کارت قرمز روزبه چشمی یک اعتراض و درخواست غیرقانونی داشته و خواستار حذف کارت این بازیکن شده است.

این اعتراض استقلالی‌ها قطعا رد می‌شود و ای کاش قبل از ثبت این شکایت یا درخواست متن صریح قانون را مطالعه می‌کردند!

واقعیت تلخ برای استقلالی‌ها درباره روزبه چشمی

ماده ۱۵ آیین‌نامه درباره صلاحیت داور در اتخاذ تصمیمات انضباطی توضیحات کاملی دارد.

این ماده قانونی ابتدا می‌گوید تصمیمات داور در جریان مسابقه نهایی است.

بعد در بخش دیگری از قانون توضیح داده شده که اگر در مواردی که تصمیمات داور دربردارندۀ اشتباه فاحشی باشد، تنها آثار انضباطی(منظور کارت زرد یا قرمز) آن تصمیم قابل بررسی و اصلاح در رکن قضایی فدراسیون است. 

اینجا البته یک تبصره مهم هم دارد که می‌گوید: «اصلاح اشتباهات داوری توسط رکن قضایی موکول به درخواست ذینفع و پذیرش اشتباه توسط داور یا کمیته و دپارتمان داوری است»

بند سوم اما بسیار شفاف است و معلوم نیست چرا باشگاه استقلال چنین درخواستی مطرح کرده است: «اعتراض به اخطار یا اخراج از زمین مسابقه، نزد رکن قضایی تنها در صورتی مسموع خواهد بود که اشتباه داور فقط در خصوص هویت شخص بوده باشد»

حالا که استقلالی‌ها شکایت و اعتراض کرده‌اند این اتفاق فقط دو معنا دارد؛ یا قانون را نمی‌دانند و یا قانون را می‌‌دانند ولی برای ایجاد جو منفی علیه تصمیمات داوری قصد فشار به کمیته داوران دارند تا امتیاز از دست رفته در بازی با نساجی را به اشتباهات داوری ربط بدهند.

ما به درست یا غلط بودن تصمیم داور پیرامون اخراج روبه چشمی کاری نداریم. منتهی ماجرای هویت به معنای تشخیص اشتباه داور برای دادن کارت زرد اشتباهی به یک بازیکن دیگر به جای بازیکن خطا کننده است.

در این صورت با پذیرش اشتباه و ارائه گزارش رسمی امکان پاک شدن کارت زرد وجود دارد.

در سایر موارد تصمیمات داوران در زمین اصلا قابل بازگشت نیست. 

در همین موضوع چشمی هم تازه کارت قرمز با کمک اتاق VAR داده شد و  اشتباه هویتی اتفاق نیفتاده است. پس صددرصد شکایت استقلال رد می‌شود و چشمی دربی از دست داده است.

ویژه روز
عکس روز
خبر های روز