
آب و نان صداوسیما با سریال پایتخت تامین شد
برترینها: رضا صائمی، روزنامهنگار در یادداشتی درباره سریال پایتخت نوشت: ۸دقیقه پیامبازرگانی در اولین قسمت پایتخت۷، یک پیام بیشتر نداشت...اعتراف غیر مستقیم و معکوس صدا و سیما به مخاطب نداشتن....تنها سریالی که هنوز میتواند مخاطب را پای تلویزیون بنشاند مجموعه پایتخت است با همه افت و خیزهایش....صدا و سیما هم از این فرصت، بهره برد تا از این میراث و سرمایه باقی مانده، مایه بگیرد و آب و نانش را تامین کند....ورنه ۸دقیقه تبلیغات وسط سریال، خودش اندازه یک فیلم کوتاست و پیوستگی ذهنی_حسی تماشاگر با قصه را میگسلد.....اگر تلویزیون مخاطب پایه و پایدار داشت، این تبلیغات طولانی لازم نبود که دافعهبرانگیز است و با هیچ منطقی از روانشناسی مخاطب منطبق نیست و اصلا ضد تبلیغ است...ضمن اینکه نشان میدهد نه رضایت مخاطب و تامین سرگرمی که درآمد و پول آگهی برایشان الویت دارد....مثل دلهها فرصت را غنیمت شمرده تا از سفره چرب یک سریال، سودی ببرند و با اعتبار آن کاسبی کنند....این ۸دقیقه، پیام بازرگانی نبود، پیام بازندگی رسانهای بود که پشت یک سریال محبوب، پز میدهد و پوز میکشد!