به روز شده در: ۰۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۴

جدول قیمت خودروهای کارکرده امروز ۶ شهریور ۱۴۰۴

روزنو :قیمت خودروهای کارکرده امروز ۶ شهریور ۱۴۰۴ را در گزارش زیر بخوانید.

جدول قیمت خودروهای کارکرده امروز ۶ شهریور ۱۴۰۴ / پراید، تیبا و برلیانس چند؟

براساس آگهی منتشر شده از خودروهای کارکرده در سایت های فروش خودرو، پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۶ با درب تعویض و ۱۶۸ هزار کیلومتر کارکرد در بازار آزاد حدود ۲۷۵ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت بازار تیبا صندوق دار مدل ۱۴۰۰ بدون رنگ با ۲۳ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۴۳۵ میلیون تومان تعیین شده است.

با بررسی آگهی خودروهای کارکرده، به یک پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز مدل ۱۳۹۸ بدون رنگ با ۹۴ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که قیمت آن حوالی ۵۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین قیمت برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۶ با گلگیر تعویض و ۱۶۵ هزار کیلومتر کارکرد در بازار نزدیک به ۶۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. جهت استعلام قیمت خودروهای کارکرده در امروز ۶ شهریور ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.

قیمت خودروهای کارکرده امروز ۶ شهریور ۱۴۰۴

برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
پراید ۱۳۱ ۱۳۹۶ سفید/درب تعویض ۱۶۸,۰۰۰ ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار ۱۴۰۰ سفید/بدون رنگ ۲۳,۰۰۰ ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز ۱۳۹۸ نقره ای/بدون رنگ ۹۴,۰۰۰ ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک ۱۳۹۶ سفید/گلگیر تعویض ۱۶۵,۰۰۰ ۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکان وانت ۱۳۹۰ سفید/صافکاری بدون رنگ ۲۰۰,۰۰۰ ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا ریو (مونتاژ) اتوماتیک ۱۳۸۸ سفید/بدون رنگ ۳۲۰,۰۰۰ ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی برلیانس H۳۳۰ و بسترن B۳۰

برلیانس H۳۰۰ در ابتدا با یک پیشرانه ضعیف ۱.۵ لیتری به بازارمان معرفی شد که با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور، عملکرد چندان خوبی از خود نشان نمی داد. بخصوص در نسخه اتوماتیک ضرائب سبک گیربکس ۴ سرعته، به شتاب‌گیری کند و کشش ضعیف خودرو منتهی شده بود.

اما خوشبختانه پارس‌خودرو با درک این ایراد، پیشرانه قوی تر ۱.۶۵ لیتری را جایگزین مدل قبلی نمود. نسخه جدید با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور، دیگر مشکلات سری قبلی را ندارد و با توجه به قدرت بالاتر و اصلاح ضرائب گیربکس حتی در سربالایی‌ها نیز کارآمدتر ظاهر می شود.

هرچند همچنان نمی شود حتی از نسخه جدید هم به عنوان خودرویی چالاک و سریع یاد کرد. در خصوص جعبه‌دنده هم باید تاکید کرد نسخه ۵ سرعته دستی هماهنگی بهتری با پیشرانه دارد اما نمونه ۴ سرعته اتوماتیک هم علیرغم تعداد کمتر دنده‌ها و افت شتاب در قیاس با مدل منوال، از نکات مثبتی همچون نرمی در هنگام تعویض دنده‌ها بهره می برد.

از دیگر مشخصات فنی برلیانس H۳۳۰ می توان به مواردی نظیر فرمان نرم مجهز به سیستم کمکی برقی و سیستم تعلیق مک فرسون جلو و نیمه مستقل میل‌پیچشی عقب اشاره نمود که کیفیت سواری و هندلینگ قابل قبولی برای خودرو مهیا ساخته‌اند.

فاو بسترن B۳۰ نیروی خود را از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر می‌گیرد که نتیجه همکاری این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد ۱۲.۶ ثانیه است. پیشرانه‌ای که در میان اکثر رقبا و با همین حدود نیروی تولیدی دیده می‌شود و نقطه قوت بسترن B۳۰ گیربکس خوب آن است.

البته شتاب صفر تا صد این خودرو در تهران رکوردی نزدیک به ۱۶ ثانیه ثبت شده است که با سیستم کنترلی خاموش و در دنده حالت اسپرت S بررسی شده است. اگرچه این رکورد همانند بسترن B۵۰f با موتور ۱.۸ لیتری و یا پیشرانه‌های قوی‌تر و البته گران‌تر بازار نیست، اما عددی مناسب بین رقبا و کافی برای استفاده شهری است.

نکته‌ مثبتی هم که در هر دو خودرو وجود دارد، عملکرد نرم و نسبتاً هوشمندانه گیربکس آن‌ها است. در بسترن B۳۰ با گیربکس ۶ سرعته ساخت Aisin روبه‌رو هستیم که کیفیت بسیار بالایی دارد. گیربکس ساخت هیوندای پاورتِک برلیانس H۳۳۰ هم در مقیاس یک گیربکس ۴ سرعته، واقعاً عملکرد رضایت‌بخشی دارد و جای گله‌ای را باقی نمی‌گذارد.

در خصوص فضای کابین، صندوق‌بار و کیفیت سواری نیز هرچند عملکرد برلیانس H۳۳۰ قابل‌قبول است اما بازهم به‌پای بسترن B۳۰ نمی‌رسد و محصول فاو، خودرویی بزرگ‌تر و خانوادگی‌تر است.

ویژه روز
تصویر روز
خبر های روز