به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۷۱۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۴

یوتیوب به هوش مصنوعی مجهز شد

روزنو :یوتیوب به هوش مصنوعی مجهز شد و مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی و جذاب در اختیار تولیدکنندگان محتوای این پلتفرم قرار گرفت.

گجت نیوز: یوتیوب از مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولیدکنندگان محتوا رونمایی کرد. این ابزارها می‌توانند ویدیوها را ویرایش، صداگذاری کنند و حتی دیالوگ‌های گفتاری را به آهنگ تبدیل کنند.

این غول اشتراک‌گذاری ویدیو، در رویدادی با محوریت تولیدکنندگان محتوا، ابزارهای جدیدی را معرفی کرده که بسیاری از آن‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. این به‌روزرسانی‌ها با هدف تسهیل و بهبود فرآیند تولید محتوا انجام شده است. بیایید نگاهی به برخی از جالب‌ترین این ابزارها بیندازیم.

هوش مصنوعی در خدمت ویرایش و صداگذاری

یکی از این ابزارهای هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار فیلم خام را به یک «پیش‌نویس اولیه جذاب» تبدیل کند. این ابزار ویدیویی کامل با «موسیقی، ترنزیشن و صداگذاری» ایجاد خواهد کرد. این قابلیت در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و قرار است در هفته‌های آینده عرضه شود.

youtube-ai-update-3

youtube-ai-update-2

تبدیل دیالوگ به موسیقی و بهبود Veo ۳

همچنین، یوتیوب نرم‌افزاری راه‌اندازی می‌کند که به‌طور خودکار به زبان‌های انگلیسی و هندی صداگذاری انجام می‌دهد. این قابلیت در برنامه YouTube Create و هنگام ساخت Shorts در دسترس خواهد بود و اواخر امسال عرضه می‌شود. علاوه بر این، نرم‌افزاری در راه است که دیالوگ ویدیوها را به «موسیقی‌های جذاب» برای Shorts تبدیل می‌کند.

همچنین، ادغام Veo 3 در Shorts گسترش می‌یابد تا کاربران بتوانند «به‌راحتی هر ایده‌ای را با صدا به ویدیوهای باکیفیت تبدیل کنند؛ همه این‌ها فقط با یک دستور متنی». قبلاً امکان ساخت ویدیوهای کوتاه وجود داشت، اما اکنون می‌توان صدا اضافه کرد و کیفیت ویدیو نیز بهبود یافته است. یوتیوب همچنین نوید «تطابق بهتر با دستورات» و ابزارهای جدیدی را می‌دهد که می‌توانند شخصیت‌ها را متحرک‌سازی یا Shorts را به روش‌های دیگر سبک‌بندی کنند.

youtube-ai-update-1

YouTube Studio یک «دستیار هوش مصنوعی مکالمه‌محور» اضافه می‌کند تا به کاربران در دریافت بینش در مورد تجزیه‌وتحلیل ترافیک و مواردی از این دست کمک کند. این قابلیت همین حالا در حال عرضه است.

اما این رویداد فقط مختص هوش مصنوعی نبود. یک ویژگی جدید همکاری وجود دارد که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا با حداکثر چهار نفر دیگر برای ساخت ویدیو همکاری کنند. این کار باعث افزایش قابلیت کشف ویدیو با نمایش آن به همه مخاطبان می‌شود. این قابلیت در چند هفته آینده در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. همچنین، یوتیوب بالاخره قابلیت آزمایش A/B را برای عناوین معرفی می‌کند که امکان ایجاد حداکثر سه نوع مختلف را فراهم می‌کند.

تصویر روز
خبر های روز