توقف فروش اینترنتی بلیت اتوبوس اربعین+ جزئیات
روزنو :معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور از توقف فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای برگشت زائران اربعین و همچنین لغو تخفیف ۵۰ درصدی بلیت خبر داد.
حمیدرضا شهرکی گفت: تخفیف 50 درصدی بلیت اتوبوس بنابر شرایط تغییر کرده و در شرایط کنونی با توجه به حجم بالای برگشت زائران قیمت بلیت اتوبوس براساس نرخنامههایی که در مبادی مرزی منتشر شده است؛ محاسبه میشود.
شهرکی درباره نحوه خرید بلیت اتوبوس هم گفت: در شرایط اوج تقاضا اگر بحث صدور بلیت باشد تاخیر در خدمات دهی ایجاد میشود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور افزود: فروش بلیت در زمانی که ازدحام نیست به صورت اینترنتی است، ولی اکنون که در زمان اوج بازگشت زائران هستیم تصمیم بر آن شد تا بلیت اتوبوس به صورت حضوری و با دستگاههای کارت خوان اخذ شود تا مسافران رسید رسمی داشته باشند.
شهرکی گفت: شرایط برای فروش بلیت اینترنتی از مبدا مرزها مهیا نیست و ما فقط سامانه 2000141 را اعلام کردیم تا زائران اعلام کنند از کدام مرز وارد کشور میشوند تا بتوانیم به آنها سرویس دهیم.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: از تعداد مسافری که وارد کشور میشود 35 درصد با وسایل حمل و نقل عمومی جا به جا میشوند و در حال حاضر 450 تا 500 دستگاه اتوبوس در پایانه برکت برای جا به جایی زائران حضور دارند و درحال مسافرگیری هستند همزمان اتوبوسهای دیگری هم براساس فراخوانهایی که داده شده وارد پایانه برکت میشوند.
شهرکی افزود: تاکنون بیش از 30 هزار نفر از پایانه برکت با حمل و نقل عمومی جا به جا شده اند و از نظر خدماتی که در این بخش داده شده مشکل خاصی گزارش نشده و فقط در برخی مقصدها تا رسیدن اتوبوس یک ساعت تاخیر گزارش شده است.
وی گفت: براساس آماری که در سامانه ثبت شد از ابتدای انتقال زائران حسینی به مرزها تاکنون 801 هزار زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا شدند و 31 هزار سرویس انجام شده که سهم اتوبوس 91 درصد، مینی بوس 7 درصد و سهم سواری پلاک عمومی 2 درصد بوده است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور افزود: قیمت سواری کرایه نیز براساس قیمتهایی است که ابلاغ شده، اما قیمتهای حمل و نقل عمومی تاکنون 100 درصد افزایش داشته است.
شهرکی گفت: از هر استان 5 نماینده در سکوهای مسافرگیری و دستگاههای نظارتی حضور دارند تا گران فروشی نشود اگر هم کسی سوء استفاده کرد مسافران میتوانند در محل یا بعد از اینکه به مقصد رسیدند در سامانه 141 شکایت کنند به شکایت شان رسیدگی و مبلغ اضافه مسترد میشود.