سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
در روزنو بخوانید

راه‌های مهاجرت به عمان چیست؟

روزنو – مهسا احمدی: عمان از جمله سرزمین‌هایی است که روابط خوبی با ایران و ایرانیان دارد. این کشور پادشاهی است و با ایران، یمن، عربستان و امارات همسایه است. این کشور یکی از مقصد‌های محبوب ایرانیان برای مهاجرت است و هر ساله ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند.
روزنو :

راه‌های مهاجرت به عمان چیست؟

راه‌های زیادی برای مهاجرت به کشور مهاجر پذیر عمان وجود دارد. در این مطلب تعدادی این روش‌ها را بررسی کردهایم.

روش‌های مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان از طریق کار

مهاجرت کاری به عمان، رایج‌ترین روش مهاجرت به این کشور است. وجود فرصت‌های شغلی و معافیت از مالیات حقوق و از همه مهمتر درآمد‌های بالا، باعث شده افراد زیادی خواستار مهاجرت به عمان برای کار باشند. نیرو‌های کار خارجی که قصد کار در عمان را دارند، باید یک کارفرمای عمانی پیدا کنند که مایل به استخدام آنها باشد و پروسه دریافت مجوز برای آنها را انجام دهد.

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری

یک راه مناسب برای مهاجرت به عمان، روش سرمایه‌گذاری است. البته شاید با دیدن واژه سرمایه‌گذاری، فکر کنید تا وقتی خیلی پولدار نباشید، نمی‌توانید به عمان مهاجرت کنید؛ این دیدگاه درست نیست! حقیقت این است، سرمایه گذاری در عمان هزینه بالایی نیاز ندارد.

روش‌های سرمایه‌گذاری در عمان و مهاجرت به این کشور

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در عمان وجود دارد. اما ما ۲ روش معمول که با آن ایرانیان می‌توانند اقامت بگیرند را بررسی کرده‌ایم که شامل:

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

عمان سیستم آموزشی پیشرفته‌ای دارد و درست مثل کشور‌های توسعه یافته، تحصیل در این کشور تا سطوح عالی برای ساکنان و مهاجران، تقریباً رایگان است البته به شرطی که در مدارس عربی زبان تحصیل کنید. اما اگر جز دسته افرادی هستید که با هدف تحصیل به عمان مهاجرت می‌کنند؛ چون باید در مدارس بین‌المللی درس بخوانند، رایگان نیست.

مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

یک روش کمتر شناخته شده و غیر محبوب هم وجود دارد که می‌توانید با آن به عمان مهاجرت کنید آن روش ازدواج است. با ازدواج با افراد تبعه کشور عمان می‌توانید شهروندی این کشور را به دست آورید؛ لذا باید به مسائل جانبی و ظرافت‌های آن و آداب‌ورسوم کشور عمان اشراف داشته باشید. کشور‌های عربی تقریباً نظام حقوقی مشابهی دارند. اخیراً در کشور عمان سن بلوغ برای ازدواج بالا رفته است. یکی از شرایط مهاجرت به عمان از طریق ازدواج این است که شخصی که تابعیت عمان را دارد، باید بالای ۲۰ سال سن داشته باشد.

مهاجرت به عمان از طریق تولد

کشور‌های مختلف برای تابعیت فرزندان متولد شده به دو صورت عمل می‌کنند. برخی از سیستم خون پیروی می‌کنند و برخی نیز از سیستم خاک. سیستم خاک برای تولد فرزند بر اساس مکان تولد فرزند است.

بعضی کشور‌ها مثل برزیل، کانادا، آمریکا و از طریق سیستم خاک، تابعیت کشور خود را به فرزندان متولد شده می‌دهند. مهاجرت به این کشور‌ها و اخذ تابعیت آسان‌تر صورت می‌گیرد. کشور‌های با سیستم خون تابعیت فرزند را بر اساس تابعیت والدین می‌دهند.

کشور عمان از قانون خون پیروی می‌کند؛ اما اخذ تابعیت بر اساس قانون خون نیز شرایطی دارد: درصورتی‌که فرزند متولد شده دارای یکی از شرایط زیر باشد می‌تواند تابعیت عمان بگیرد.

به دنیا آمدن کودک بر اساس قانون خون در داخل عمان

تولد فرزند بر اساس قانون خون در خارج از عمان

تولد فرزند در عمان در صورتی که تابعیت والدین نامشخص باشد

تابعیت فرزند از طریق فرزند خواندگی

مهاجرت ورزشکاران به عمان

کشور عمان، علاقه زیادی به جذب ورزشکاران حرفه‌ای از سراسر دنیا دارد تا شاید از این طریق بتواند سطح فنی ورزش خود را تا حد قابل‌قبولی بهبود ببخشد. به‌طورکلی، کشور‌های حاشیه خلیج فارس به دلیل اقتصاد قوی و دستمزد‌ها و پاداش‌های بالایی که برای ورزشکاران در نظر گرفته‌اند، در سال‌های اخیر به مقاصد بسیاری از ورزشکاران تبدیل شده‌اند.

ویزای توریستی عمان

نوعی دیگر از ویزا که بسیار رایج است برای عمان وجود دارد که ویزای توریستی نام دارد. این ویزا برای افرادی است که قصد دارند برای یک دوره زمانی تا ۹۰ روز به این کشور سفر کنند و بیشتر از ۱۴ روز در این کشور بمانند. این سفر می‌تواند با هدف سفر و گردش باشد یا بررسی وضعیت این کشور باشد.

مهاجرت به عمان از طریق پناهندگی

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به عمان پناهندگی کشور عمان می‌باشد که این روش به علت خطراتی که دارد به هیچ عنوان به شما توصیه نمی‌شود. به طور کلی پناهنده به فردی اطلاق می‌شود که به دلایل سیاسی، اجتماعی، نژادی، مذهبی و ... از بازگشت به کشور خود ترس دارد. عبور غیرقانونی از مرز‌ها تبعات و خطرات جانی و مالی زیادی برای افراد در پی دارد و حتی بعد از ورود به کشور مورد نظر با توجه به شرایط نامساعد کمپ‌های تهیه شده برای پناهندگان تجربه تلخ و خطرناکی برای شما رقم خواهد خورد. جمعیت پناهندگان به کشور عمان در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. همچنین پناهندگان به عمان تا زمانی که هنوز وضعیت پناهندگی مشخصی نیافته اند اجازه کار در کشور عمان و در هیچ کشور دیگری را ندارند و این موضوع زندگی را برای افراد متقاضی پناهندگی بسیار سخت خواهد کرد.

مزایای مهاجرت به عمان

کشور عمان به ایران نزدیک می‌باشد و از این رو هزینه‌های رفت و آمد کم می‌باشد و به همین جهت کشور عمان گزینه مناسبی برای مهاجرت ایرانیان خواهد بود.

کشور عمان از نظر فرهنگی و دینی دارای تشابه بسیاری با ایران می‌باشد و از همین جهت برای مهاجرت ایرانیان مناسب می‌باشد.

نرخ جرم و جنایت در کشور عمان بسیار پایین می‌باشد و از همین جهت این کشور، کشوری با امنیت بالا می‌باشد.

کیفیت زندگی در کشور عمان در مقایسه با کشور‌های خاورمیانه دیگر، بالا می‌باشد همچنین این کشور به صورت مداوم در حال رشد و توسعه است.

کشور عمان دارای مردمی بسیار مهمان نواز و خونگرم می‌باشد به گونه‌ای که شهروندان این کشور بسیار از مهاجران ایرانی استقبال می‌کنند.

معایب مهاجرت به کشور عمان

هزینه تحصیل بالا

گرم بودن هوا

کاریابی نسبتا سخت

هزینه زندگی بالا

عدمتسلط مردم بومی عمان به زبان انگلیسی می‌تواند مشکلساز شود.

عکس روز
خبر های روز