سایت روزنو | روزنو | Roozno

به روز شده در: ۲۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

«شاهین پلاس» گران‌ترین خودرو سایپا تحویل شد؛ رقیب تارا آمد

تارا اتوماتیک فول یا V۴ هم اکنون با مبلغ ۶۹۰ میلیون توسط ایران خودرو به فروش می‌رسد، اما شاهین پلاس با وجود این که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ امکاناتی به تارا V۴ نزدیک است، حدود ۷۵۸ میلیون قیمت گذاری شده است.
روزنو :

«شاهین پلاس» گران‌ترین خودرو سایپا تحویل شد؛ رقیب تارا آمد

نکته مهم و اصلی شاهین پلاس اتوماتیک این است که از لحاظ فنی کاملاً با تارا اتوماتیک یکسان است، اما با قیمتی به مراتب بیشتر توسط سایپا به فروش می‌رسد.

شرکت سایپا روز گذشته (۱ آبان) اولین سری از گران‌ترین تولیدی خود یعنی شاهین پلاس را به خریدارانش تحویل داد. این سدان رقیب سرسخت تارا در بازار محسوب می‌شود.

به گزارش اسب بخار، شاهین پلاس اتوماتیک یکی از جدیدترین و البته گران‌ترین تولیدات سایپا است که روز گذشته، طی مراسمی به مشتریان این خودرو که پیش‌تر آن را در طرح تبدیل انتخاب کرده بودند، تحویل داده شد. در خلال برگزاری مراسم تحویل گران‌ترین خودروی سایپا به مشتریان، مدیرعامل این شرکت، جواد توسلی مهر نیز حضور داشت و شخصاً شاهین پلاس‌ها را تحویل داد.

نکته مهم و اصلی شاهین پلاس اتوماتیک این است که از لحاظ فنی کاملاً با تارا اتوماتیک یکسان است، اما با قیمتی به مراتب بیشتر توسط سایپا به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک فول یا V۴ هم اکنون با مبلغ ۶۹۰ میلیون توسط ایران خودرو به فروش می‌رسد، اما شاهین پلاس با وجود این که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ امکاناتی به تارا V۴ نزدیک است، حدود ۷۵۸ میلیون قیمت گذاری شده است.شاهین پلاس، گران‌ترین خودرو سایپا تحویل شد؛ رقیب تارا آمد

حال نکته این است که چرا سایپا با علم به این موضوع که رقیبی هم، چون تارا برای شاهین پلاس در بازار وجود دارد، قیمت سدان به نسبت لوکس خود را حدود ۶۰ میلیون گران‌تر ارزش گذاری کرده است.

در رابطه با قیمت بازار شاهین پلاس نیز می‌توان پیش بینی کرد که احتمالاً با توجه به ارزش خرید بیشتر تارا V۴ و بازار خرید و فروش بهتر سدان ایران خودرو، شاهین نتواند آن چنان مورد استقبال مشتریان بازار قرار گیرد. به همین دلیل به احتمال زیاد این خودرو حدود ۹۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری و معامله شود.

به طور کلی در پایان می‌توان نتیجه گرفت که گروه سایپا با وجود این که قبل از قیمت گذاری نهایی شاهین پلاس اتوماتیک، نظرسنجی‌های متعددی را از کارشناسان حوزه خودرو اخذ کرد، اما باز هم در نهایت برخلاف پیشنهاد‌های کارشناسان عمل کرد و قیمتی برای این سدان در نظر گرفت که قابل رقابت با تارا V۴ نباشد. لازم به ذکر است که البته قیمت کارخانه تارا V۴ نیز بالا در نظر گرفته شده و این گفته‌ها نشان دهنده و گویای قیمت مناسب تارا و عادی جلوه دادن قیمت سدان ایران خودرو نیست.

عکس روز
خبر های روز